Velkommen til Birkeparken
Rødekro Andelsboligforening
Afdeling 12
organisationsbestyrelsen
vil gerne byde velkommen
her til Birkeparken
Vores mål er at gøre
området til et sted
hvor vi alle vil være
glade for at bo,
i et rent og dejligt område
hvor der er fælles aktiviteter.
Alt dette kommer ikke af sig selv,
men ved fælles hjælp
når vi målet.
Gør din indflydelse gældende
Mød op til afdelingens
arrangementer
Der er ikke længere afdelingsbestyrelse i Birkeparken
Værd at vide:
Boligforeningens kontor ligger på adressen:
Ryttervænget 30 6230 Rødekro
Kontortid: Tirsdag fra 10.00 - 16.00
Mail: post@rabf.dk
Telefon: 74 66 23 70
På kontoret træffer du: Pia
Med virkning fra den 1, januar 2019, ændrer vi procedure for kontakt til servicetelefon, som du skal bruge, hvis du har fejl og driftsforstyrelser i din bolig, og herunder for hjælp ved akutte driftsforstyrelser udenfor normal arbejdstid.
På hverdage mellem kl. 08.00 - 10.00 kan fejl og mangler anmeldes på telefon
74728840
Alternativt er du velkommen til at udfylde formularen vedr driftsforstyrelse på boligforeningens hjemmeside.
Der vil ikke være mulighed for direkte kontakt til ejendomsfunktionær fremover.
Akutte driftsforstyrelser, som fremkommer på hverdage med kontortid og udenfor servicetelefonens ekspeditionstid, kan evt indberettes på kontorets hovednummer - men kun, hvis afhjælpning ikke kan afvente næste ekspeditionstid.
Akutte driftsforstyrelser udenfor normal arbejdstid kan anmeldes til:
VVS Rødekro VVS tlf. 74694448
Elektriker Genner El tlf. 74698849
Tømrer Jørns Tømrer tlf. 40338131
Kloakservice Jens Johansen tlf. 29635297
Såfremt man har gjort brug af ovennævnte håndværkere, skal dette straks meddeles til administrationen førstkommende hverdag.
Hvad forventer vi, af dig som ny beboer.
Bestyrelsen håber du/ I falder godt til her i Birkeparken, du/ I er flyttet til et dejligt område hvor vi vil gøre alt for at området forbliver et sted vi alle et stolte af at bo.
Fællesområdet bliver pænt holdt af vore viceværter, de kan ikke holde området pænt uden din hjælp, hvad der befinder sig inden for dit område, skal du være med til at holde.
Du/ I er flyttet i en lejlighed med have og terrasse, vi håber, ved at du/I har valgt at bo i en lejlighed med have, så er det fordi du/I gerne vil holde den pænt.
Her menes haven er pæn og ryddelig, plænen slået, og plænen holdes 25 cm. fra hegnets midte, hegnet holdes fri for ukrudt.
Vi skriver ikke dette for at genere dig, men fordi , hvis man ved hvordan reglerne er, så er det nemmere at følge dem.
Du/I kan på vor hjemmeside, gå ind og se hvad der altid er gældende.
Ændring i boligen– de ydre områder
Her gælder de udleverede råderetsregler, Hus og Havereglerne, er du i tvivl så kan du se hus og råderetsreglerne på vor hjemmeside.
Du er også velkommen til at kontakte afdelingsformanden eller kontoret.
Parkering
Hver lejlighed har råderet over 1. parkeringsplads, som er forsynet med husets nr.
Har lejlighedens beboere 2 biler, skal den ene af bilerne parkeres på de dertil indrettede
parkeringsbåse, som ligger rundt i området.
Der er oprettet enkelte parkeringspladser til Birkeparkens gæster
Parkeringspladserne er kun beregnet til
GÆSTER, ikke til områdets beboere
Parkering uden for afmærkningerne til gene for andre beboere er ikke tilladt.
Campingvogne ,u- indregistrerede vogne, må max holde parkeret på det ledige parkeringsområde i 14 dage.
Varevogne kun tilladt op til max 3500 kg.
.
Parkering langs vejkanten er ikke tilladt, der ligger faskiner. Parkering er kun tilladt i de dertil indrettene parkeringsbåse i området
Max 20 km.her på Birkeparken
Der er på Birkeparkens område begrænsning på fart, MAX 20 KM på hele området.
Max skiltet står ved indkørslen til området.
Vi håber du vil være med til at gøre området til et sikker sted for områdets beboere.
Husdyr
Det er tilladt at holde et husdyr( hund eller kat) her i Birkeparken, blot de ikke er til gene for andre beboere.
Skal føres i snor og efterladenskaber skal samles op.
Husdyrtilladelsen søges på kontoret Ryttervænget 30, før man anskaffer sig et dyr.
.
Renholdelse, snerydning og grusning
Der er ansat personale til renholdelse, snerydning og grusning af fællesarealerne.
Lejere skal vedligeholde det til boligen hørende areal, herunder tildelt parkeringsbås.
Haver.
Haver skal i enhver henseende passes forsvarligt, og må under ingen omstændigheder bruges til opbevaring af affald af nogen art.
I hus og havereglement for afd. 12
Birkeparken er reglerne for vedligeholdelse af det til boligen hørende areal.
V | Særlig udvendig vedligeholdelse Stk. 1: udenomsareal |
Vedligeholdelse af have, indkørsel herunder egen parkeringsplads samt det til boligen hørende areal,
herunder hækklipning på indvendig side , holde græsplænen i en afstand af 25-30
cm. fra hegnets midte, udføres af lejer.
Misvedligeholdes dette, udsendes 1 skriftlig advarsel med 14 dages frist.
Er der stadig ikke sket rengøring, vil boligforeningen forbeholde sig ret til
at indbringe sagen for beboerklagenævnet, med krav om betinget opsigelse af
lejemålet.
Renovation/genbrug
Såfremt afstanden fra beholderen (standpladsen) er mere end 15.m. til afhentningsstedet (skraldebilen) skal beholderen køres ud til vejen hvor skraldebilen kommer.
Beholderen tømmes ikke uden dette er overholdt
Tømning af containere:
Lige uger husholdningsaffald
Ulige uger genbrugscontaineren
Haveaffald og andet affald skal afleveres på containerpladsen.
Container til haveaffald.
Der er i perioden 1.april til 31 okt. opsat container til haveaffald på parkeringspladsen ved fælleshuset.
Containeren som er opsat må kun bruges til
KUN TIL BIOLOGISK HAVEAFFALD.
Plastsække og poser skal afleveres i skraldespanden ved siden af containeren.
Sten , fliser og andet afleveres på den kommunale
containerplads
Fælleshuset:
Udlejning af fælleshuset.
Fælleshuset kan udlejes til alle
Det er ikke tilladt at leje lokalerne på andres vegne.
Henvendelse:
Leje og nøgleudlevering:
Boligforeningens kontor på Ryttervænget 30
Adressen på Fælleshuset. Birkeparken 24
Fælleshuset er udstyret til 60 personer.
Huset består af køkken – sal - toilet, samt handicaptoilet -mødelokaler til 12-14 personer, huset er endvidere udstyret med 2 værelser med plads til 4 gæster i hver værelse.
Regler for udlejning af fælleshuset
og værelser i Fælleshuset
Birkeparken 24, 6230 Rødekro
Udlejning af fælleshuset (ca. 60 pers.)
Fælleshuset kan udlejes til alle.
Dog har beboere i Rødekro Andelsboligforening førsteret, i henhold til nedenstående regler
Ved leje af fælleshuset udfærdiges en lejeaftale, hvor de nærmere betingelser for lejen er anført.
Depositum betales ved bestilling af fælleshuset og leje senest 1 måned før udlejningsdagen.
Ved afbestilling af fælleshuset – efter indgåelse af lejeaftalen – tilbagebetales kun halvdelen af depositum.
Reservation af fælleshuset kan ske 12 mdr. før, for Birkeparkens beboere.
8 mdr. før, for beboere i andre afdelinger.
Ansøgere uden for boligforeningen 6. mdr. før arrangementet.
Reservation af værelser kan ske 3 mdr. før dagen - lejen kan max. vare 1 uge til samme person.
Reservation af værelser for folk uden for boligforeningen, kun i forbindelse med leje af huset.
Nøgleudlevering, optælling af service m.m. før og efter udlejningen varetages af en person udpeget af afdelingsbestyrelsen
Det er tilladt at bruge opkørslen til køkkendøren til af - og pålæsning,.
Det er ikke tilladt at køre på plæne, Petanquebane og stier.
Fælleshuset afleveres rengjort – gulv i sal støvsuges, gulv i køkken og gang og mødelokaler vaskes.
Borde og stole tørres af og stilles på plads i depotet.
Opvaskemaskinen tømmes og rengøres. Det er vigtigt, at glas og porcelæn aftørres med et tørt viskestykke.
Karklude og viskestykker medbringes selv.
Tænk på naboer ved udendørs ophold, og ved åbne vinduer og døre.
Musikken skal stoppe senest kl. 02.00
Fælleshuset udlejes ikke nytårsaften
Fredag – Lørdag - Søndag er festlokalerne forbeholdt
til festbrug.
Punkt 1: Udlejningspriser, hele huset uden værelser
for Birkeparkens beboere
Pr. døgn (f.eks. lørdag kl. 10.00 til søndag kl. 10.00)
Leje: 900 kr. evt. fra fredag kl. 16.00 tillæg 200 kr.
Weekend : (f.eks. fredag kl. 16.00 til søndag kl. 16.00)
Leje: 1.200 kr.
Depositum udgør:500 kr.
Punkt 2: Udlejningspriser, hele huset
uden værelser for øvrige afdelinger
Pr. døgn (f.eks. lørdag kl. 10.00 til søndag kl. 10.00)
Leje: 1.200 kr. evt. fra fredag kl. 16.00 tillæg 200 kr.
Weekend : (f.eks. fredag kl. 16.00 til søndag kl. 16.00)
Leje: 1.500 kr.
Depositum udgør:500 kr.
Punkt 3: Udlejningspriser, hele huset
uden værelser udenfor boligforeningen
Pr. døgn (f.eks. lørdag kl. 10.00 til søndag kl. 10.00)
Leje: 1.700 kr. evt. fra fredag kl. 16.00 tillæg 200 kr.
Weekend : (f.eks. fredag kl. 16.00 til søndag kl. 16.00)
Leje: 2.000 kr.
Depositum udgør:1.000 kr.
Andre formål:(børnefødselsdag,kaffebord, møder og lign. mandag – torsdag max. til kl. 23.00)
Leje: 100,00 kr. pr. time - ( Birkeparkens beboere ),
Leje: 150,00 kr. pr. time - ( Øvrige afdelinger )
Leje: 200,00 kr. pr. time - ( Udenfor boligforeningen )
Udlejningspriser (mødelokale med køkken)
Pris pr. gang: 250 kr.- for op til 4 timer
Forbeholdt boligforeningens beboere
...........
Udlejning af værelser:
Der betales ikke depositum for værelser
Pris pr. værelse. Pr. døgn --- 150 kr.
for Birkeparkens beboere
Pris pr. værelse. Pr. døgn--- 200 kr.
for boligforeningens andre afdelinger
Pris pr. værelse. Pr. døgn--- 250 kr.
for ansøgere uden for boligforeningen, kun i forbindelse med leje af huset
Når fælleshuset er udlejet, er værelserne forbeholdt til udlejning til lejerens gæster, men kan udlejes til andre, såfremt det er aftalt med lejeren af fælleshuset
Skal du holde fest !
Når vi skal holde en fest, vil vi alle gerne dække bordet op med rene glas, service som ser fint ud.
Du kan hjælpe til med at holde det fint.
Tænd for opvaskemaskinen inden dine gæster dukker op, så er den varm når du skal bruge den.
Aftør glas ,bestik og porcelæn når du tager det ud af opvaskemaskinen, så der ikke kommer pletter på.
Gør alle det, så kan vi dække op med rene glas
Fælles Aktiviteter
giver sammenhold
Det er afdelingsbestyrelsens opfattelse at i et boligområde hvor der er mange fælles aktiviteter er der godt at bo og opholde sig
.
Vores ønske er at der findes personer som vil deltage i de igangværende eller, være med til at sætte nye aktiviteter i gang, komme med input til noget vi kan mødes om, så henvend dig til bestyrelsen med dine ideer
Udover de igangværende aktiviteter arbejder vi med foredrag, udflugter, , beboerhjælp, og meget andet.¨
Mød op til arrangementerne.
Alle igangværende aktiviteter er opbygget på hygge og samvær frem for vindere.
Der er i øjeblikket ikke rigtig gang i aktiviteter, har du lyst til at være med i Hyggeklubber så kontakt den ansvarlige.
Kunne du tænke dig at få mere i gang, så er mulighederne der, men der skal laves et stykke arbejde.
Kontakt Formanden
Hyggeklub
Hver onsdag eftermiddag fra 14.00-17.00
Ansvarlig Tove Wienke Birkeparken 80
Tlf. 74 62 70 51
Petanque.
Banen er til fri afbenyttelse.
Der er 2 krolfbaner til rådighed