Beboerinformation april 2012
Container
Afdelingens container til haveaffald, ankom fredag den 30 marts. Så er der klar til årets havearbejde.
MEN, Containeren bruges ikke kun til haveaffald, også til plastiksække.
Skærtorsdag, altså 9 dage efter containeren ankom, indeholdt containeren 7 plastiksække indeholdende lige fra haveaffald til køkkenaffald.
Det var ikke det vi besluttede på afdelingsmødet den 18.marts 2010.
Der blev besluttet at containeren kun er til haveaffald, og at plastiksække, havefliser, og andet ikke må komme i containeren.
Vi har på bestyrelsesmødet den. 10. april diskuteret den måde containeren bliver brugt på, og har besluttet dette ikke kan fortsætte, vi har ikke i bestyrelsen lyst til at gå og sortere containere.
Beslutter containerpladsen at containeren skal sorteres for plastikposer, plastiksække og andet, er prisen 1.000.00 kr. udover prisen for tømningen.
En sådan pris vil vi kun komme til at betale 1. gang, for så bliver containeren øjeblikkelig afmeldt,
dette med den begrundelse at der aldrig er godkendt en sådan ekstra omkostning på afdelingsmødet.
Lidt om hvordan vor økonomi fungerer
Budgettet bliver lavet ud fra den økonomi som er i afdelingen, vi har en indtægt ved opkrævning af husleje, på modsatte side har vi en del udgifter.
Er udgifterne større end det beløb vi betaler i husleje, ja så betyder det en huslejestigning,
Der er kun os som bor her i Birkeparken til at betale, og bestyrelsen mener vi alle skal være med til at holde udgifterne i ro, og ikke smide penge ud til unødige udgifter, fordi nogle bare ikke gider tømme sækkene ud, og smide sækkene i affaldsstativet ved siden af containeren.
Hilsen afdelingsbestyrelsen