Bestyrelsesmødet den 8. dec. aflyst
Notat fra Afdelingsbestyrelsen Birkeparken
På bestyrelsesmødet
den 29. sept. under formandens orientering, kom Diskutation om 2 beboersager administrationen er i gang med, en suppleant var uenig i den måde sagerne blev kørt, og beskyldte formanden for ikke at hjælpe den ene part.
Samtidig var han utilfreds med at afdelingsbestyrelsen ikke ville gå ind og tage del i sagen om vilde katte.
Han havde haft kontakt med katte fangeren, som til ham har oplyst at beboeren fodrer kattene så de ikke gik i fælden
Til
formanden har hun oplyst at det hele køre som planlagt.
Begge sager er sager administrationen er inde i.
Han oplyste også at der var mange beboere som kom til ham, og beklagede sig over det bestyrelsen laver.
Han
oplyste at flere havde henvendt sig om et bestyrelsesmedlem, som bare lader sin kat løbe rundt,
Der var en del Diskutation om hvad en suppleant kan tillade
sig.
Afdelingsbestyrelsen har den 8.10.2014 holdt
møde og en enig bestyrelse har truffet en beslutning om at, fremover deltager suppleanter ikke i bestyrelsesmøderne.
Grunden til beslutningen
er:
Vi mener vedkommende suppleant mangler forståelse for bestyrelsesarbejde i en boligforening.
Han mangler forståelse for, hvad er bestyrelsens arbejde – hvad, er administrationens opgave.
Han mangler forståelse
for hvad en suppleant kan tillade sig i afdelingsbestyrelsen,
Han mangler forståelse for samarbejdet med beboerne, bestyrelsen og ledelsen.
Den 8.10.2014
Referat fra bestyrelsesmødet
Birkeparken den 29. sept. 2014 kl. 14.00
1: Gennemgang og underskrift af referat fra mødet den 10. juni 2014
Referat
underskrevet uden bemærkninger
2: Orientering fra Formanden
Nye beboere 01.09.14 i Birkeparken 78
Fortsat
chikane fra unge mennesker
Vi har igen fået meddelelse om at der i nr. 112 har været unge for at drille beboerne, der er hen på natter banket
på stuevinduer, og tidligt morgen ringet på dørklokken
Selvfølgeligt er de væk når der bliver kikket efter.
Beboerne har fået besked på, at næste gang kontaktes politiet.
Tilmelding til Nabohjælp
Der blev besluttet at oprette nabo hjælp i hele området,
det er så op til beboerne om de vil benytte ordningen.
Det fungere med at de beboere som vil med, tilmelder sig på www.nabohjælp.dk
De som er tilmeldt får så tilsendt skilte til at sætte på døre og
vinduer,
Samtidig kan foreningen købe skilte som opsættes ved indkørslen
og begge indgange ved stisystem, skiltene er størrelsen 35x50 cm. Og koster 366 kr. inkl. Moms og forsendelse
Der er besluttet at købe skilt til indkørsel
og gangstier i alt 4 skilte.
HC laver udkast til orientering af beboere.
At være med i nabohjælp er gratis for den enkelte beboer.
Legepladsen
Der er i juni kommet en pris på udbedring af de ting der er på legeplads de 4 tårne tag + defekt plade og legehuset m/tag
Taget bliver paptag, da eternit ikke vil være den bedste løsning, tømmeren mener at det vil gå i stykker hvis der bliver slået på det.
Samlet pris 11.726,25kr
Meddelelse om pris og reparation er udsendt sidst i juni, og arbejdet er udført.
Fodring af vildkatte
En beboer har fået meddelelse om at det ikke er tilladt at fodre vildkatte, og at de skal sørge for en afvikling.
Afdelingsbestyrelsen har fået
meddelelse fra katten værn at de er bedt om at fange de katte som opholder sig på adressen.
Det er tale om 2 katte, den ene er fanget og aflivet, da den var i så ringe stand at
det var nødvendigt. Beboeren har betalt for indfangning og aflivning.
Den anden er i så god stand, at den vil blive indfanget og vaccineret, så den kan tilbydes en familie.
Der var Diskutation om suppleanters rolle i bestyrelsen, også i forhold til beboerne.
Tøjconcainer i Birkeparken
Boligforeningen har fra blå kors fået henvendelse om opsætning af tøjcontainer, der er sidst i juli udsendt forespørgsel
til bestyrelsen om der var en ide har i Birkeparken, det kom positive svar tilbage.
Der er nu meddelt Blå kors at vi gerne vil have en stående i Birkeparken, vi venter svar tilbage fra
Blå kors.
Beboere som ikke holder deres haver
Jeg
har på organisationsbestyrelsens møde, bedt om behandling af sagen hvor beboerne ikke holder deres haver.
Den metode vi har nu hvor der sendes breve ud til beboerne er den rigtige.
Vi har ikke mulighed for at få en sag behandlet i beboerklagenævnet,. På grund af manglende vedligeholdelse.
Betaler beboerne ikke
hvis der sættes en havemand til at ordne haven, kommer afdelingen i første omgang til at betale, men kravet vil stadig ligge til dem når de flytter.
Det er op til afdelingsbestyrelsen
hvilke standard vi ønsker i afdelingen, skal vi slække på kravene eller skal vi fortsat bede Jan om at vi ønsker alle holder deres areal ren.
Dette blev drøftet, og resultater er at vi gerne vil have den standard som er nu, alle beboere får ved indflytning udleveret afdelingens hus og havereglement, derudover udleveres en folder fra afdelingsbestyrelsen
hvor reglerne også står.
Farten på Birkeparken.
Der var på afdelingsmødet ønsker om foranstandlinger for en lavere fart. Biltema har skilte med legende børn- kør langsomt til en pris på 60 kr.
Der
er besluttet at vi gør en indsats for at få farten ned, og køber 5 skilte som evt. sættes op i lygtestander.
Licitation af hårde hvidvarer i boligforeningen
Der har været licitation på hårde hvidvarer i boligforeningen, alle afdelinger – Birkeparken
skal i okt 2015. have skiftet komfur- køle/frys skab og emhætte.
Halvårsbalance.
Halvårsbalance, regnskab for afdelingen
Perioden 1.1.14 – 30.6.14
Indtægter
2.905.370 kr.
Udgifter
3.002.885 kr.
Resultat
- 97.515 kr.
3: Orientering fra bestyrelsesmedlemmer
Der var intet
under dette punkt
4: Orientering
om fælleshuset
Huset er rimeligt godt udlejet i 2014, og vi forventer året kommer ud med et resultat, hvor det løber rundt.
5: Dato for næste møde.
Næste møde er fastsat til mandag den 8. dec.
6: Eventuelt.
Container til haveaffald lukkes af for vinteren ved udgangen af okt. måned.
Referat udsendt til bestyrelsen den 8.10.14
Referat fra Bestyrelsesmødet mandag den 10. juni 2014 kl. 14.00
Fraværende Marie
Jensen
1:Gennemgang og underskrift af referat fra mødet mandag den 10. marts, samt fra det ekstraordinære bestyrelsesmøde mandag
den 31.3.2014
Der var ingen tilføjelse til referatet
2:Konstituering af bestyrelsen.
Formand
Hans Chr. Nielsen
Næstformand Jørgen Jensen
3: Orientering fra Formanden
Der er ønske fra 2 beboere om at få flyttet deres parkeringsplads ned
i den nordlige ende af afsnit 3,
Der kan give problemer med at flytte de 2 parkeringspladser, fra deres nuværende plads syd for bygningerne, til nord for bygningerne, da pladsen her er beregnet til parkering
for fælleshuset.
Fælleshuset er godkendt til 60 gæster, vi skal af hensyn til udlejning af huset have p. pladser til mellem 25-30 biler.
Sagen diskuteres
med administrationen.
Der er ansøgt om tilladelse til udvidelse af skur og skraldespandsskur fra nr. 49, tilladelsen er givet, med begrundelse at byggeriet
skal udføres i håndværksmæssig stand.
Budgetkontrol for første kvartal.
Indtægter
1.459.660,00 Kr.
Udgifter 1.493.357,48 Kr.
I alt
33.697.48 kr. i minus
Festudvalget er stoppet på grund af for ringe tilslutning. De har meddelt at de aflyser
alle aktiviteter og lukker udvalget.
Der vil blive sendt meddelelse ud til samtlige beboere.
4: Orientering fra bestyrelsesmedlemmer
Der var intet fra bestyrelsen
5: Orientering om fælleshuset
Udlejning af fælleshuset har i de sidste 3 mdr. været godt, vi
er i en stilstand her i sommeren.
6: Evaluering af Afdelingsmødet 2014
På årets afdelingsmøde var der en livlig Diskutation, vi fik gennemgået mange ting, der er desværre ting som ikke er kommet med i referatet, vi har derfor en tilføjelse til referat fra afdelingsmødet
den 10. april.
På bestyrelsesmødet den 10. maj, blev drøftet evaluering af afdelingsmødet den 10. april, der er kommet indsigelse over at referatet mangler debatten om husdyr.
Bestyrelsen har behandlet emnet, og udsender en berigtigelse til referatet.
Der blev talt om de katte regler som er eksisterende selvfølgelig skal overholdes.
Der blev talt om at der er personer som fodrer vilde katte her i Birkeparken, det er selvfølgeligt ikke i orden, da det også trækker rotter til.
Når der er problemer
med vilde katte i området, blev der talt om at kontakte Kattens Værn for at få dem til at sætte fælder op og fange kattene.
Vi synes i bestyrelsen at det skulde være
unødvendigt at blande kattens værn ind i de problemer som er med vilde katte, bliver de ikke fodret her i Birkeparken vil de automatisk forsvinde igen.
Vi har i bestyrelsen fået meddelelse om at
der er set rotter omkring fodboldbanen, dem skal vi ikke have som faste beboere her hos os.
Vi skal derfor opfordre de beboere som sætter foder ud til katte, om at stoppe med det, ellers
kan det bliver nødvendigt at der bliver sat fælder op for at fange kattene.
Der er besluttet at udsende en beboerinformation om emnet.
7: Dato for næste møde
Datoen er besluttet til mandag den 29. sept. 2014 kl. 14.00
8: Eventuelt.
Der var intet under dette punkt
Referat udsendt til bestyrelsen den 11.juni. 2014
Referat fra bestyrelsesmøde
Birkeparken mandag den 31.3.2014
Emne for mødet. Afdelingsmødet 2014
Beretning
Beretning for afdelingsmødet godkendt.
I beretningen takkes aktivitetsudvalget for et godt
arbejde, og får overrakt en
Flaske vin hver husstand.
Regnskab
Regnskabet godkendt til fremlæggelse for afdelingsmødet.
Der er i år indtægter for tilbagebetalt ejendomsskat, det
vil være en post som ikke er med i 2014.
Renteindtægt vil i de kommende år være mindre,
Forslag
Forslag1.
Forslag fra afdelingsbestyrelsen om havecontainer, og hvordan det skal
Fungerer fremadrettet.
Forslag 2
Forslag om etablering af krolfbane i midteplænen, forslaget er fra nr. 58.
Forslag 3
Forslag om campingvogn kontra varevogne, forslaget
er fra nr. 122
Forslag 4 (Trukket)
Der var også forslag om opstramning af regler for husdyr, forslaget er trukket
og ønskes overført til debat under eventuelt
Forespørgsel
Der var indsendt noget om tagene her i
Birkeparken, dette er helt trukket, der afventes rapport fra bygningsskadefonden.
Ny forslag 4
Forslag om hegn ved bord/bænksæt
på legepladsen, forslaget indsendt af nr. 10
Forespørgsel fra nr. 40, 4 spørgsmål.
Forespørgsel debatteres under punkt eventuelt.
Beboeren underrettes
Valg
HC Nielsen er på valg, modtager genvalg
Afdelingsmødets
forløb
Der er til Afdelingsmødet lavet en drejebog, denne bruges med de tilpasninger som er aftalt på mødet.
Referat uddelt til bestyrelsen den 1.4.2014
Referat fra bestyrelsesmøde mandag den 10. marts Birkeparken
Dagsorden.
1: Gennemgang og underskrift af referat fra mødet den 16.12.2013
Referat godkendt.
2:
Orientering fra Formanden
Nye beboere pr. 1.1.14 Birkeparken 27
Nye beboere pr. 1.3.14 Birkeparken 116
Kurser for afdelingsbestyrelser. Dalbo laver igen i år et kursusprogram
3: Orientering fra
bestyrelsesmedlemmer
Intet under dette punkt
4: Orientering om fælleshuset
Festudvalget. Forslag fra festudvalget om et foredrag, foredraget kostet 800 kr. Godkendt af bestyrelsen.
5::
Afdelingsmødet 2014
Beretning
Der
er uddelt oplæg til beretningen
Regnskab
Regnskab uddelt, vi mangler budgettet, så der er aftalt at mødes
når budgettet
Er til stede.
Forslag
Der er forslag fra afdelingsbestyrelsen om container og fra en
beboer i nr. 58 om en krolfbane.
Valg
På valg er HC, genopstiller.
6: Dato for næste møde
Mødet er aftalt til mandag den den 31. marts kl. 14.00
HC tager kage med.
7: Eventuelt
Der var intet under dette punkt.
Referat uddelt til bestyrelsen den 19. marts.