Referat fra bestyrelsesmødet tirsdag den 24. sept. 2013
Formanden bød velkommen til mødet, hvorefter man gik over til gennemgang af dagsordnen
1: Gennemgang og underskrift af referat
fra mødet den 13. maj..2013
Der var ingen tilføjelse til referatet
2: Orientering
ved formanden
Nye beboere
15.5.2013
Birkeparken 2.
Birkeparken 37.
1.6.2013
Birkeparken 13.
Birkeparken 17.
1.7.2013
Birkeparken 66.
Tilladelse til overdækning af terrasse er givet til Birkeparken
38
Tilladelsen er givet ud fra forudsætning for opsætning i håndværksmæssig korrekt.
Tilladelse til overdækning af terrasse er givet til Birkeparken 41
Tilladelsen er givet ud fra forudsætning for opsætning i håndværksmæssig
korrekt.
Klage vedr. støj fra bolig i forbindelse med fest. Og gæsternes færden i området.
Der er skrevet ud til vedkommende beboer
Klage over gæsters adfærd i forbindelse med leje
af fælleshus.
Vedkommende lejer er fra en anden afdeling, og har fået skrivelse
Klage over hundes gøen her i Birkeparken, det drejer sig ikke om et sted, men der
klages over flere hunde i forskellige boliger
Klageren har fra Hans Appel fået svar tilbage, med flere muligheder.
At der tages
kontakt til de ejere af hundene.
At der tages kontakt med afdelingsformanden
At der indsendes en direkte klage over hvert sted hvor
hunden gøer.
Klage over hund der står og gøer hele tiden. Ejeren har fået skrivelse om at få
Forholdene rettet.
Den indklagede har nu rettet op på forholdene, men klager nu over den nabo som har
klaget over deres hund, klagen går ud på at vedkommende står og ryger lige udenfor
Deres hæk.
Vedkommende har fået at vide, at der ikke er rygeforbud i Birkeparken, og at kontoret
derfor ikke kan gøre noget ved problemet.
Klage over støj fra fælleshuset når det er udlejet.
Afdelingen gør ved hver udlejning opmærksom på at der skal tages hensyn til naboer.
Klagen er gennemgået af bestyrelsen,
og der er besluttet at vi ved udlejning endnu en
gang opfordre til at høj musik og støj ikke må finde sted, så det generer naboerne.
Da vi har rygeforbud i hele huset, er det svært at forlange at folk ikke må opholde sig
udendørs.
Med hensyn til det foreslåede at bygge en støjvold, findere bestyrelsen ikke er muligt,
Det samme om forslaget om nedsættelse af huslejen for de beboere der bor nærmest,
en nedsættelse af huslejen fjerner jo ikke støjen.
En beboer har fået
brev om manglende vedligeholdelse af grundstykke, det
drejer sin både om haven og arealerne omkring huset
Fristen er sat til 30. sept. 2013
Boligforeningen har skiftet medarbejder i det grønne område, den tidligere medarbejder
ønskede ikke at fortsætte, ansat er nu Sara Jensen.
Der er kommet tilbud på sprøjtning
at tage i Birkeparken, tilbuddet blev modtaget den 4.
juli, formanden har sagt Ok for tilbuddet som lyder på 47.642.50 kr.
Sprøjtningen er udført.
Der er desværre ikke blevet udsendt meddelelse om sprøjtningen, det har givet en del
problemer, en beboer har næstet adgang til grunden, problemerne blev løst af Karsten,
En anden beboer henvendt sig til formanden og givet udtryk
for sin utilfredshed.
Der er den 7. aug. Kommet henvendelse om vor farlige rutsjebane, et barn er kommet til
skade.
Vi var i gang med at skaffe ny rutsjebane, dette er nu fremskyndet, og rutsjebanerne er
opsat.
Der er fjernet begge kodelåse fra Containeren. Der er isat anden lås, og der skrives ud til
beboerne
Budgetkontrol for Birkeparken perioden 1.1.2013 til 30.6.2013
Indtægter
3.037.207,82 kr.
Udgifter 3.101.855,76 kr.
Underskud 64.647,94 kr.
Rødekro/Aabenraa
fjernvarme har generalforsamling den 26. sept. kl. 19.00 på
Rødekro kro.
Der er i boligforeningen skaffet
110 fuldmagter til genvalg af Poul.
Der er tirsdag den 17. sept. sket et færdselsuheld på Birkeparken, en lille pige på cykel
er kørt ud i en bil, fra stien ved nr. 38-42, bilen havde ikke en chance for at undgå
påkørsel
Der udsendes skrivelse om problemet med børns cykling på stierne.
3: Orientering fra Fælleshuset.
Det er lidt svagt med udlejning af fælleshuset p.t.
Der blev snakket
om hvor tit der skal rengøres i huset, Carl bestiller vinduespudser.
Der er aftalt at bestyrelsen samles og gennemgår borde og stole, dette foregår tirsdag den 8. okt. kl. 10.00 varighed ca. 2
timer.
4: Orientering fra bestyrelsen
Lørdag
den 5. okt. har Dalbo et kursus om Afdelingsmødet fra start til slut., mødet afholdes i Tinglev.
Der er besluttet at købe en juletræ i
plast, samt julekæde til træet med 300 lys.
Peer tager sig af det.
Der er juletræsfest for områdets
børn og voksne den. 8. dec. 2013
Skabe i værelserne i fælleshuset, bestyrelsen arbejder videre med emnet.
Skilte ved hus 118 – 124, der er forvirrende skilte for området. HC kikker på det.
Der snakkes om container, og
bestyrelsen beslutter at der skal udsendes meddelelse om at det er utilfredsstillende at der stadig smides plastiksække i containeren, og at bestyrelsen ikke længere vil rydde op efter beboere som bare er lide glade.
Der er besluttet at containeren fremover sendes af sted som beboerne afleverer den og kommer vi til at betale ekstra, bliver containeren fjernet.
5:
Dato for næste møde
Mandag den 16. Dec.. kl. 17.00, mødet slutter med lidt mad.
6:
Eventuelt..
Der var intet under dette punkt.
Referat udsendt den 29. sept. 2013
__________________________________________________________________________
Referat fra
bestyrelsesmøde Birkeparken den 13. maj. 2013
Start med gennemgang af området med viceværter kl. 15.30
Første
priortet, gerne hurtigst muligt.
Legeplads:
Sandkassen, den øverste afdækning erstattes af plast terrassebrædder,
nyt sand i sandkassen
rep. af rutsjebane i legetårn, begge baner erstattes af plast, hvis dette er muligt, ellers ny rutchebanen af træ.
Legehuset : øverste
afdækning erstattes af plast terrassebrædder.
Faldsand omkring legeredskaber.
Fodboldmål flyttes og der købes nye net.
Plænen ved tidligere boldbane repareres.
Opkørsels rampe ved Container, lampe flyttes, er igangsat.
Indkøb af 2 låse med koder til container.
Afgrænsning ved parkeringsplads fælleshus
Plads til Skraldespande i afsnit 1. ved gæsteparkering
syd.
Sprøjtning med ukrudtsmiddel omkring fælleshuset.
Brev til de som ikke holder udenoms arealer. HC laver liste:
Anden
Priortet
Opretning af fliser ved nr. 102
Mellemstykke mellem fliser ved parkering fælleshus, stykket graves ud, der sættes 2 brøndringe og
fyldes op med skærver.
Stativ med postkasser ved nr.37-39-57-59 rettes op.
Der laves parkeringsplads i stykket
mellem nr. 57 og carport syd. Stolpe fjernes.
Fliser fra øverste del og fra stykket ved nr. 126. bruges
Der opsættes gæsteparkeringsskilt i stykket efter
hvor nr. 55 har bil stående.
Efterår.
Afrensning af tage i hele Birkeparken
3. priortet.
Der laves når der er tid til det, kantsten omkring lygtepæle, træer.
Der blev talt om
Hvorfor bliver der ikke ryddet sne foran postkasserne?
Svar: Der bliver ryddet hvis der ikke står skraldespande.
Mødet med viceværterne afsluttedes med et par stykker smørrebrød.
Referat fra bestyrelsesmøde Birkeparken den 13. maj. 2013
Mødet startede kl. 18.30
1: Gennemgang og underskrift af referat fra mødet den 5. april..2013
Der er ingen
referat fra mødet, som kun omhandlede gennemgang af forslag til afdelingsmødet
2: Orientering ved formanden
Herunder konstituering af bestyrelsen
Valgt blev
Formand: Hans Chr. Nielsen Birkeparken 68
Næstformand: Jørgen Jensen Birkeparken 100
Ansvarlig fælleshus: Carl Lorentzen
Birkeparken 30
Vedligeholdelse fælleshus: Jørgen Jensen Birkeparken 100
Ny beboer Birkeparken 14 pr. 15.04.13:
Ny beboer på Birkeparken 82 pr. 01.05.13:
Dalbo kursus om afdelingsmøder.
Lørdag den 5. Okt. 2013
fra kl. 10.00 til 15.00 i Stubbæk forsamlingshus
Leif Poulsen fra Aabenraa Almene og Hans Chr. Nielsen Rødekro Andelsboligforening er kursusledere.
Budget for 1 kvartal 2013 Birkeparken
Indtægter for afdelingen
1.461.510,00
Udgifter for afdelingen 1.630.148,66
Resultat for 1. kvartal - 168.638.66
3: Evaluering af afdelingsmødet den 11. april 2013
Afdelingsmødet forløb som forudset, der var en del nye beboere med i år.
4: Orientering om fælleshuset
Der er nu udlejet 2 weekender i 2014 til konfirmation.
Udlejningen har været
stille et stykke tid, men er ved at komme i gang igen.
5: Orientering fra bestyrelsen
Udendørs lamper var fremme på afdelingsmødet
hvor det blev anbefalet at kikke på hvor længe de er tændt i perioden hvor der er lyst.
Vi skal have kikket på om der kan spares penge.
HC tager
en snak med Carsten om problemet.
Skilte med hus nr. er svære at se ved nr. 118 – 120 – 122 – 124, da skiltene ved parkeringspladsen ikke kan ses fra vejen.
Kan der gøres noget ved det.?
HC taler med Carsten om problemerne
6: Dato for næste møde
Datoen den 16. sept. kl. 14.00 er valgt.
7: Eventuelt.
Der er intet under dette punkt.
Referat udsendt til bestyrelsen den 14.5.2013
___________________________________________________________________________
Referat fra bestyrelsesmødet Birkeparken
11. feb. 2013 kl. 15.00
Dagsorden
Pkt. 1: Gennemgang og underskrift af referat fra mødet den 20. nov. 2012
Referatet underskrevet uden bemærkninger
Pkt. 2: Orientering fra formanden
Klage over affaldscontainere
som hver onsdag bliver sat foran postkasserne når de skal tømmes.
Bestyrelsen har diskuteret problemerne, og bifalder den løsning som et fremsendt, at pladsen ved parkeringspladsen hvor bil fra
nr. 55 holder, bruges som plads til tømning af containere.
HC skriver til beboerne i området
Nye tilflyttere.
01.12.12
Nye beboere i nr. 41
Nye beboere i nr. 114
15.01.13
Nye beboere i nr. 40
I 2012 har der på Birkeparken været 13 flytninger, der er kommet nye beboere i numrene 6 -13 -35 -36 -38 – 41 -
48 -50 -62 -112 - 114 -124 -126
En af de store lejligheder bliver ledig 1.5.2013, lejligheden er en 3. værelses på 105m2 ,der er foreløbigt udsendt til 12 nye beboere, som alle
har sagt nej tak.
Vi har den 12. april 2010 haft store 3 værelses lejligheder i Birkeparken op i hovedbestyrelsen, der blev besluttet at afdelingsbestyrelsen tager stilling til problemet.
Den 6. maj 2010 var emnet oppe i afdelingsbestyrelsen, her var resultatet at vi ikke laver dem om til 4 værelses.
Bestyrelsen har diskuteret problemet med udlejning, og besluttet at
såfremt lejligheden ikke kan udlejes som en 3. værelses, laver afdelingen den om til en 4. værelses.
Notat fra Fællesmødet organisationsbestyrelsen
og Afdelingsbestyrelserne.
Mødet forløb godt, der blev vedtaget at afdelingsbestyrelserne overtager med udsendelse til beboerne.
Udsendelse på Birkeparken,
oplægget HC kom med blev godkendt, udsendelse skal ske først i marts.
Vi skal i et nyhedsbrev have udsendt omkring hegnhøjde p 1.60 m. skal hegnet
være lavere skal viceværterne have besked, de vil så tage højde for det ved klipning, ligeledes tages det op med viceværterne ved gennemgang i maj.
Sprøjtning
af tage i 2013, tages op ved gennemgang med viceværterne først i maj.
Solcelleanlæg. Der er lidt problemer med tolkning af loven om solceller, omkring hvad boligforeningerne får ud af den
nye ordning.
Klimaministeriet har meddelt at de arbejder på højtryk for at finde ud af, hvorfor det som kom til at står i loven, ikke var det som var tiltænkt
Afdelingsmøde Birkeparken er torsdag den 11.april 2013 kl. 18.30
Generalforsamling Boligforeningen er torsdag den 16. maj. 2013 kl. 19.00 på
Rødekro Kro
Pkt.3: Orientering fra bestyrelsen
Per har modtaget en henvendelse
omkring larm tidlig om morgenen af hund, klageren blev opfordret til at kontakte hundens ejer først, og hvis det ikke hjalp indsende en klage til kontoret.
Henvendelse til hundens ejer har givet resultat.
Pkt. 4: Orientering om fælleshuset 2012
2011
Fælleshuset udlejet til Birkeparkens beboere 12
16
Fælleshuset udlejet til andre formål
9 3
Fælleshuset udlejet til øvrige 8
4
Fælleshuset udlejet til udenfor boende 11
1
Fælleshuset udlejet til andre formål 3
0
Fælleshuset har været udlejet til festbrug 31
21
Fælleshuset har desuden været udlejet til kursus 1 dag. Dalbo
Mødelokalerne har været udlejet
til bestyrelsen fra Bøgeparken
Udlejning af værelserne
Birkeparken
48
Øvrige afdelinger
5
Udenfor boende
9
62
67
Legestuen har i 2013 lejet fælleshuset ca. 30 gange.
Vi skal se på forslag til afdelingsmødet, vi har før talt om en stigning i udlejningspriser
for både fælleshus og udlejning af værelser.
Carl kommer med forslag til afdelingsmødet
Indhegning omkring parkeringsplads ved fælleshuset,
så bilerne ikke kommer ind på plænen.
Carl snakker med Jan Thomsen
Pkt.5: Afdelingsmødet den 11. april 2013
Vi skal kikke efter en dirigent til afdelingsmødet.
På valg i 2013
Jørgen Jensen nr. 100, ja til genopstilling
Carl Lorentzen nr. 30, ja til genopstilling
Suppleanter
Marie Jensen nr. 28
Peer Eisenblätter nr.
122
Forslag til afdelingsmødet
Nedgravning af container, så man ikke skal løfte sin trillebør for at komme af med haveaffald.
Etablering af vaskeplads, med mulighed for vand og strøm mod betaling
Forslag er stillet af Mads Aakjær og Kim Ravn Christensen
Solcelleanlæg?
Pkt.6: Dato for næste møde
Næste møde er bestemt til fredag den 5. april 2013 kl. 10.00, hvor emnet er indkommende forslag
Pkt. 7: Eventuelt
Referat udsendt til bestyrelsen den 15.feb.